محل لوگو

چگونه می توان از حلق آویز خلاص شد


حلق آویز یک درد واقعی است. آنها تمایل به پاره شدن و خونریزی دارند و انگشتان دست شما را متورم و متورم می کند. اگر مثل من هستید ، اولین کاری که در جلوی پاتوق انجام می دهید مقاومت در برابر اصرار به انتخاب آن است ... و سپس به هر حال آن را انتخاب کنید. اوه! نه بزرگ می بینید ، این تنها وضعیت را بدتر می کند زیرا می تواند در معرض قارچ و باکتری ها آلوده شود. بله ، ناخالص و ترسناک است! اگر به درد دلهره آور آن حلقه آویزان هستید ، راه حل هایی داریم. برای اطلاعات بیشتر بخوانید!

Hangnail چیست؟
پاتوق به آن قسمت از پوست کوچک است که از کوتیکول شما جدا می شود. وقتی هنوز به بستر ناخن یا قسمت زنده پوست شما وصل شده است ، یک آویز به خصوص دردناک است.

چه چیزی باعث انسداد می شود؟
آیا متوجه شده اید که پاتوقها در ماه های سرد زمستان بیشتر اتفاق می افتد؟ اگر پوست خشک دارید ، نسبت به این مکنده های کوچک مزاحم نیز حساس تر هستید. این امر به این دلیل است که پوست خشک در برابر صدمات ناشی از صابونهای خشن ، آب و دمای پایین آسیب پذیرتر است.


[بخوانید: کمبود روی - علل ، علائم ، بیماری ها و درمان]

چگونه می توان از حلق آویز خلاص شد
چگونه می توان از حلق آویز _1 Pinit خلاص شد
Shutterstock

اگر متوجه پاتوق شده اید ، آن را از بین نبرید. این امر ضروری است اگر می خواهید از شر آن خلاص شوید بدون اینکه خود را در معرض خطر بیشتری از ابتلا به عفونت قرار دهید. در اینجا آنچه شما باید انجام دهید به جای این است!

آنچه شما نیاز دارید
یک کاسه بزرگ
آب گرم
روغن ویتامین E / روغن زیتون
گیرنده کوتیکول
پماد ضد باکتریایی
آموزش گام به گام
مرحله 1: یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید و انگشتان خود را 10 تا 15 دقیقه در آن خیس کنید. اگر می خواهید آنها را مرطوب کنید ، چند قطره روغن زیتون یا روغن ویتامین E را به آب اضافه کنید.
مرحله 2: دست خود را خشک کنید و از یک نوک انگشت کوتیکولی استریلیزه و تیز برای قطع کردن پایه آشیانه استفاده کنید. با این کار مانع از چسبیدن چیزهایی به Hang Hang نمی شوید. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که پوست بیشتری را از حد ضروری قطع نکرده اید - این می تواند دردناک باشد.
مرحله سوم: برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ، یک پماد ضد باکتریایی را در منطقه بمالید. اگر پاتوق شما کمی بیش از حد تعبیه شده است ، اکنون زمان مناسبی برای پیچاندن نوار باند در اطراف آن است.
مرحله چهارم: ناحیه آویز را با مقداری روغن ویتامین E چندین بار در روز مرطوب کنید تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد. این مرحله خصوصاً بعد از شستن دست ها بسیار مهم است. برای مرطوب کردن منطقه و مقابله با خشکی همچنین می توانید از ژله نفتی ، روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید.

حلق آویز درد برای مقابله است. با این حال ، چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای اطمینان از آنها در وهله اول انجام دهید. فقط نکاتی را که در زیر آورده شده است دنبال کنید و تنظیم خواهید شد!

چگونه می توان جلوی Hangnails را گرفت
تخت های ناخن خود را مرطوب نگه دارید
خشکی پوست یک دعوت برای آویز است. مهم است که دست و ناخن های خود را با استفاده منظم از یک کرم دست یا روغن ویتامین E مرطوب کنید. ایده خوبی است که در حین شستن ظروف خود یک جفت دستکش لاستیکی بپوشید تا دستان خود را از صابون های سخت و مواد شوینده محافظت کنید.

[بخوانید: بهترین کرم های ناخن کوتیکول موجود در هند]

در حالی که کوتاه هستند ، آویزهای حلقوی را قطع کنید
به جای اینکه پوست خود را از بین ببرید یا روی آن چسبیده اید ، از نوک انگشت کوتیکول استفاده کنید تا به محض لکه دار کردن یک حلقه آویز را قطع کنید. هرچه بیشتر صبر کنید ، بدتر می شود. همچنین توصیه می شود ناخن های خود را مرتباً مرتب کنید و مرتباً مانیکور کنید. این امر تا حد زیادی مانع از توسعه پاتوق خواهد شد.

متوقف کردن نیش ناخن های خود را
نیش زدن ناخن هایتان یک عادت وحشتناک است. به ناخن ها و مناطقی که آنها را احاطه کرده است آسیب می رساند. این باعث افزایش شانس شما برای ایجاد آویز می شود.

خلاص شوید از استون
جوش دهنده های ناخن که حاوی مقادیر زیادی استون هستند به طور قابل توجهی دست و تخت ناخن شما را خشک می کنند. آنها را از بین ببرید و چیزی خفیف تر را امتحان کنید. از یک پاک کننده حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین و ویتامین E استفاده کنید.

غذای مغذی بخورید
حفظ یک رژیم متعادل برای حفظ سلامت کلی شما (نه تنها برای جلوگیری از آویز) مهم است. غذاهایی بخورید که سرشار از آهن و کلسیم هستند. اگر از طریق رژیم غذایی روزانه ویتامین کافی دریافت نکنید ، مصرف مکمل های ویتامین و بیوتین را نیز در نظر بگیرید.

پاتوق ها آزار دهنده است. آنها فوق العاده رایج هستند و تمایل دارند برای بسیاری از ما به یک مشکل مبهم و مداوم تبدیل شوند. شما می توانید با ایجاد چند تغییر و پیشگیری از اقدامات احتیاطی خاص ، این مشکل را حل کنید. همچنین برخورد صحیح با آنها بسیار مهم است. امیدواریم این مقاله به شما در درک چگونگی حذف پاتوق کمک کند. اگر سؤال یا پیشنهادی دارید ، آنها را در بخش نظرات زیر بگذارید!

پاسخ های کارشناسان برای سوالات خوانندگان
چگونه می توان از آویزهای بدون بند ناخن خلاص شد؟

اگر نمی توانید دست خود را به گیره ناخن بزنید ، به سادگی یک باند باند را روی آویز قرار دهید تا یکی از آنها را بگیرید. این بی خطرترین و کارآمدترین روش حذف است. آنرا انتخاب نکنید و با قیچی آن را اصلاح نکنید - توصیه نمی شود.

چگونه می توان از شر یک حلقوی آلوده خلاص شد؟

شناسایی پاتوق آلوده بسیار آسان است. متورم ، قرمز ، دردناک ، گرم است و ممکن است در لبه ناخن آبسه پر از چرک داشته باشد. برای خلاص شدن از شر آن ، دستان خود را به مدت 15 دقیقه در آب گرم خیس کنید ، آویز را بکشید و یک کرم آنتی بیوتیک بمالید.

مرجع:ثانیکالا

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 38

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما