محل لوگو

کرم پودر الارو اصل


آیا باید نگران نور آبی باشید؟ ما تحقیق می کنیم
توسط JANECA RACHO · 7 آوریل 2021

سال گذشته شیوه زندگی روزمره ما را تغییر داده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری ، قسمت قابل توجهی از روز خود را صرف چسباندن به صفحه نمایش خود می کنیم - خواه این کار برای کار ، اوقات فراغت یا معاشرت با دوستان باشد. اما آنچه ممکن است بسیاری از ما متوجه آن نشویم این است که هرچه زمان بیشتری را در مقابل لپ تاپ ها و تلفن های همراه خود بگذرانیم ، آسیب بیشتری به پوست خود می رسانیم.

همانطور که مشخص شد ، خستگی چشم دیجیتال تنها دلیلی نیست که شما باید فکر کنید زمان صفحه نمایش خود را به یک درجه پایین برسانید. قرار گرفتن مداوم در معرض نور آبی ساطع شده از صفحه های تلویزیون ، رایانه ها و سایر دستگاه های دیجیتال نیز می تواند به پوست شما آسیب برساند و - درست مانند اشعه UVA و UVB - ممکن است باعث پیری زودرس پوست شود.

نور آبی چیست؟
نور هیدلی کینگ ، متخصص پوست با تاییدیه هیئت مدیره در نیو شهر یورک 50 درصد از طیف نور خورشید را تشکیل می دهد و تنها بخشی از نور است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. دکتر کینگ اضافه می کند ، بیشترین میزان تماس ما با نور آبی ناشی از خورشید است ، اما همچنین توسط دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند ، تبلت ها و تلویزیون ها همراه با لامپهای فلورسنت و LED از نور داخلی ساطع می شود.

طبق آکادمی چشم پزشکی آمریکا ، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی آبی (از نور خورشید) در طول روز می تواند هوشیاری را تحریک کند ، حافظه را بهبود بخشد و روحیه شما را افزایش دهد. در شب اما ، خیره شدن به لپ تاپ یا کتابخوان قبل از خواب می تواند ریتم شبانه روزی بدن شما را مختل کند و استراحت شبانه را دشوار کند.

آیا نور آبی به پوست آسیب می رساند؟
مدت هاست که چندین مطالعه ثابت کرده اند که نور آبی بر چرخه خواب و بیداری طبیعی بدن تأثیر می گذارد. و در چند سال گذشته ، ما همچنین شاهد شواهد بیشتری در مورد تهدیدات بالقوه ای هستیم که قرار گرفتن در معرض نور HEV به مدت طولانی در پوست ما ایجاد می کند. در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که اگرچه هنوز اثرات کامل قرار گرفتن در معرض نور آبی و مکرر به طور کامل درک نشده است ، اما نتایج نشان می دهد که "می تواند میزان آسیب DNA ، مرگ و آسیب سلول و بافت ، آسیب چشم ، آسیب سد پوست و پیری عکس. "

دلیل این امر این است که مانند پرتوهای UVA و UVB ، نور آبی نیز می تواند استرس اکسیداتیو ایجاد کند ، که وقتی رادیکال های آزاد سلول های بدن را تحت فشار قرار می دهند ، رخ می دهد. "این می تواند با آسیب رساندن به سلول ها روند پیری را تسریع کند. ممکن است رنگدانه سازی پوست را افزایش دهد و باعث اختلال در عملکرد مانع پوستی شود. "ویسلاو Tonkovic-Capin ، MD ، متخصص پوست دارای مجوز از هیئت مدیره در کلینتون ، خانم می افزاید.

آیا نور آبی دستگاه باعث چین و چروک می شود؟
وقتی نوبت به نور HEV ساطع شده توسط تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های مشابه می رسد ، یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2018 نشان می دهد که عادت به سلفی گرفتن شما مقصر آن چین و چروک ها و لکه های تیره تازه جوانه زده است. طبق این مطالعه ، حتی قرار گرفتن در معرض نور آبی از طریق دستگاه های الکترونیکی به طور کوتاه مدت می تواند "تولید گونه های اکسیژن واکنش پذیر" را افزایش دهد زیرا پوست هدف اصلی استرس اکسیداتیو است. نور آبی همچنین به عنوان نفوذ عمیق تر پوست ، آسیب رساندن به پروتئین های ضروری و در نتیجه چین و چروک و از بین رفتن استحکام شناخته شده است.

دکتر آزا حلیم ، پزشک دارای مجوز هیئت مدیره در بوکا راتن ، FL ، متخصص در پزشکی زیبایی و بازسازی و ضد درمان پیری "در یک مطالعه ، طرف صورت که افراد تلفن همراه خود را بر روی آن استراحت می دهند ، در مقایسه با طرف دیگر صورت ، افزایش رنگدانه و عکس را نشان می دهد."

چگونه می توان از پوست در برابر آسیب نور آبی محافظت کرد
کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی ساده ترین راه برای در امان ماندن پوست (و بدن) از عوارض جانبی ناخواسته آن است. اما این روزها ممکن است گفتن این مسئله آسان تر از انجام باشد ، با توجه به اینکه لپ تاپ ها ، تلفن های هوشمند و دیگر دستگاه های دیجیتال در زندگی روزمره ما یک ضرورت هستند.

برای کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی ، در اینجا چند نکته عملی از دکتر حلیم آورده شده است:

با استراحت منظم از صفحه ، مدت زمان نمایشگر را کاهش دهید تا به چشمان خود استراحت دهید و نوردهی را کاهش دهید. هر نیم ساعت برای پنج دقیقه وقفه هدف بگیرید.
روی فیلترهای صفحه نمایش با نور آبی برای تلفن ، رایانه لوحی یا رایانه خود سرمایه گذاری کنید.
گزینه "حالت شب" را در رایانه ، تلفنهای هوشمند و سایر دستگاههای خود فعال کنید تا میزان انتشار نور آبی را کاهش دهید.
وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود ، ضد آفتاب بهترین دفاع شما در برابر پیری عکس است. اما هزینه کردن این است که در محصولات مراقبت از پوست برای محصولاتی که با عوارض جانبی نور آبی مقابله می کنند جا بیفتید - به خصوص که قرار گرفتن در معرض نور HEV مدتها پس از غروب خورشید ادامه دارد. حتی اگر با روزاسه و سایر بیماری های پوستی که هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب شعله ور می شوند ، سروکار دارید ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

"محصولات سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان بسیار عالی هستند زیرا از پوست محافظت می کنند و با اثر رادیکال های آزاد مقابله می کنند. موادی که معمولاً در کرم ضد آفتاب مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم یافت می شوند نیز مهم است که باید از آنها استفاده کنید

خرید لوازم آرایشی اصل در تهران،خرید لوازم آرایشی اصل عمده،خرید لوازم آرایشی ارزان،بهترین فروشگاه لوازم ارایشی در تهران،لوازم آرایشی دخترانه،لوازم ارایشی مارک،لیست لوازم آرایشی،فروش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی،فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی در تهران،فروشگاه های معروف لوازم آرایشی،بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم ارایشی در تهران،خرید عمده لوازم آرایشی اصل

  انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 19

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما