محل لوگو

کاندوم و چاشنی ها: سازگاری و ایمنی روان کننده های شخصی و استفاده از آنها در آفریقا


اسکات گیبل§
اطلاعات نویسنده یادداشت های مقاله حق نسخه برداری و اطلاعات مجوز سلب مسئولیت
این مقاله توسط مقالات دیگر در PMC ذکر شده است.
قابل اعتماد و متخصص:
خلاصه
تحقیقات قبلی در مورد استفاده از روان کننده های شخصی برای مقاربت جنسی محدود بوده و عمدتاً بر سازگاری و شکستگی کاندوم متمرکز بوده است، با ارزیابی محدود اخیر ایمنی روان کننده و پیامدهای اپیدمیولوژیک احتمالی. این مقاله شواهد جهانی سازگاری روان کننده با کاندوم های لاتکس و ایمنی بیولوژیکی روان کننده ها، و همچنین مستندات استفاده از روان کننده و دستورالعمل های فعلی برای برنامه ریزی پیشگیری از HIV در آفریقا را مورد بحث قرار می دهد. داده‌های مربوط به سازگاری روان‌کننده با کاندوم کمتر از آنچه معمولاً تصور می‌شود در دسترس است و بسیاری از محصولات روان‌کننده ممکن است به دلیل محیط‌های نظارتی انعطاف‌پذیر از نظر ایمنی به طور کامل آزمایش نشده باشند. یافته‌های آزمایشگاهی و مطالعات اخیر حاصل از تحقیقات میکروب‌کش‌ها نیز نشان می‌دهد که برخی روان‌کننده‌های مبتنی بر آب ممکن است دارای مشکلات ایمنی باشند. برخی از جمعیت های آفریقایی از انواع مختلفی از روان کننده ها، به ویژه ژله های نفتی مبتنی بر روغن استفاده می کنند و راهنمایی های مبتنی بر شواهد کمی دریافت می کنند. تحقیقات بیشتری از جامعه پزشکی برای هدایت برنامه ریزی پیشگیری مورد نیاز است.خرید کاندوم سیلیکونی

 

کلیدواژگان: روان کننده ها، کاندوم، پیشگیری از HIV، آفریقا
قابل اعتماد و متخصص:
معرفی
در میان فهرست گسترده افسانه‌های کاندوم آفریقایی، مورد علاقه این نویسنده آزمایشی اسطوره‌ای است که ۱۵ سال پیش در مالاوی شنیده شد. یک دانشجوی جوان گزارش داد که ریختن سس پیری پیری - یک سس غذای تند محبوب در مالاوی - روی آلت تناسلی پوشیده از کاندوم باعث ایجاد احساس سوزش می شود. از این رو اثبات می کند که کاندوم ها سوراخ هایی در خود دارند و نمی توان به آنها اعتماد کرد. این نشانه اکثر افسانه های کاندوم در آفریقا است، که فرضیه نقص های فیزیکی ذاتی در خود کاندوم را مطرح می کنند. اما فرضیه دیگری برای آزمایش پیری پیری وجود دارد که دانش‌آموز آن را در نظر نگرفت: آیا سس تند به خودی خود کاندوم را ضعیف کرده یا به آن آسیب می‌رساند و در نتیجه نفوذ به سد لاتکس را تسهیل می‌کند؟ آیا ممکن است برخی از افسانه ها در آفریقا ناشی از کاندوم نباشد، بلکه ناشی از چاشنی هایی باشد که استفاده می شود؟

جدای از چاشنی های سفره، موادی که در طول رابطه جنسی استفاده می شود را می توان به منظور روان کردن آلت تناسلی و واژن یا رکتوم که در آن وارد می شود استفاده کرد. این امر ناراحتی ناشی از اصطکاک خشک در طول رابطه جنسی را کاهش می دهد و می تواند لذت یا لذت را افزایش دهد. با این حال، در آفریقا، بیشتر برنامه‌های پیشگیری از اچ‌آی‌وی بر روی مسائل روان‌کاری تمرکز کمی دارند. علاوه بر این، برخی از بازاریابی و بسته‌بندی کاندوم‌های توزیع‌شده دولتی یا بازار اجتماعی بر توصیه‌های عمومی در مورد روان‌کننده‌های سازگار تأکیدی ندارند.

افزایش آگاهی اخیر در مورد عمل جنسی مقعدی و همجنس در آفریقا، عدم ارائه روان کننده های شخصی را برجسته کرده است [1،2]. برنامه‌های پیشگیری که منابع روان‌کننده را فراهم می‌کنند معمولاً از توصیه‌های تقریباً پذیرفته‌شده جهانی پیروی می‌کنند که از روان‌کننده‌های مبتنی بر روغن باید اجتناب شود و فقط محصولات مبتنی بر آب باید همراه با کاندوم استفاده شوند [3،4]. اما آیا تأثیر اپیدمیولوژیک بالقوه استفاده از روان کننده در آفریقا - کاندوم یا بدون کاندوم - به اندازه کافی ارزیابی شده است؟ برای پاسخ به این سوال، شایان ذکر است که شواهد جهانی در مورد تأثیر روان کننده ها بر یکپارچگی ساختاری کاندوم و ایمنی بیولوژیکی استفاده از روان کننده، و همچنین شیوع استفاده از روان کننده و راهنمایی های فعلی برای برنامه ریزی پیشگیری در آفریقا بررسی شود.

قابل اعتماد و متخصص:
بحث
اثر روان کننده ها بر روی کاندوم های لاتکس: شواهد جهانی
دو روش برای اندازه گیری اثر روان کننده ها بر روی کاندوم های لاتکس در ادبیات پزشکی مستند شده است. یکی از روش ها استفاده از روان کننده ها در محیط آزمایشگاهی و انجام تست های مقاومت مکانیکی یا ترکیدگی دقیق اندازه گیری شده است. مورد دیگر، استخدام کاربران واقعی کاندوم و اندازه گیری استفاده از روغن کاری و شکستگی کاندوم، چه در یک گروه آینده نگر یا به صورت گذشته نگر در میان یک نمونه مقطعی است. تست مقاومت یا ترکیدگی شاید ساده ترین روش برای اندازه گیری و مشاهده باشد، زیرا در یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده انجام می شود. ارتباط استفاده از روان کننده با شکستگی کاندوم در جمعیت های مورد مطالعه چالش برانگیزتر است، زیرا این به داده های خود گزارش شده متکی است و می تواند با عوامل دیگری مانند استفاده نادرست یا لغزش اشتباه گرفته شود.

کاندوم ها معمولاً بر اساس دستورالعمل های استاندارد آزمایش می شوند، مانند ISO 4074:2002 "کاندوم های لاستیکی لاتکس طبیعی - الزامات و روش های آزمایش"، [5] و ASTM D3492 - 08 "مشخصات استاندارد برای ضد بارداری های لاستیکی (کاندوم های مردانه)" [6]. در سال 2011، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ASTM D7661 – 10 "روش تست استاندارد برای تعیین سازگاری روان کننده های شخصی با کاندوم های لاتکس لاستیک طبیعی" را به لیست استانداردهای شناخته شده خود برای استفاده در بررسی های محصول قبل از عرضه اضافه کرد [7] ، 8]. با این حال، مشخص نیست که محصولات روان‌کننده‌ای که قبلاً به بازار عرضه شده‌اند، از جمله آن‌هایی که برای استفاده جنسی به بازار نمی‌آیند، تا چه اندازه با هر یک از این استانداردها مطابقت دارند.

زاگماقیمت کاندوم خاردار ژله ای

کاندوم ژله ای

کاندوم خاردار ژله ای

کاندوم سیلیکونی

خرید کاندوم خاردار ژله

قیمت کاندوم خاردار ژله ای دیجی کالا

خرید کاندوم سیلیکونی

خرید کاندوم ژله ای

کاندوم خاردار سیلیکونی

کاندوم خاردار قابل شستشو

کاندوم ژله

دیجی کالا کاندوم خاردار ژله ای

قیمت کاندوم خاردار سیلیکونی

کاندوم ژله ای قابل شستشو

 

  انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 33

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما