محل لوگو

8 فواید چای هیبیسکوس


ممکن است سلامت کبد را تقویت کند
از تولید پروتئین گرفته تا ترشح صفرا تا تجزیه چربی، کبد شما برای سلامت کلی شما ضروری است.

جالب توجه است، مطالعات نشان داده‌اند که هیبیسکوس ممکن است سلامت کبد را تقویت کرده و به کارآمد نگه داشتن آن کمک کند.

یک مطالعه روی 19 فرد دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف عصاره هیبیسکوس به مدت 12 هفته استئاتوز کبد را بهبود می بخشد. این وضعیت با تجمع چربی در کبد مشخص می شود که می تواند منجر به نارسایی کبد شود (منبع معتبر 10).

یک مطالعه روی همستر همچنین خواص محافظت از کبد عصاره هیبیسکوس را نشان داد و نشان داد که درمان با عصاره هیبیسکوس نشانگرهای آسیب کبدی را کاهش می دهد (منبع معتبر 11).دمنوش دکتر بیز

 

مطالعه حیوانی دیگری گزارش داد که دادن عصاره هیبیسکوس به موش‌ها غلظت چندین آنزیم سم‌زدایی دارو را در کبد تا 65 درصد افزایش داد (منبع معتبر 12).

با این حال، همه این مطالعات اثرات عصاره هیبیسکوس را به جای چای هیبیسکوس ارزیابی کردند. تحقیقات بیشتری برای دانستن اینکه چگونه چای هیبیسکوس بر سلامت کبد در انسان تأثیر می گذارد، مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده اند که عصاره هیبیسکوس ممکن است با افزایش آنزیم های سم زدایی دارو و کاهش آسیب کبدی و کبد چرب، برای سلامت کبد مفید باشد.
5. می تواند باعث کاهش وزن شود
چندین مطالعه نشان می‌دهد که چای هیبیسکوس ممکن است با کاهش وزن مرتبط باشد و از چاقی محافظت کند.

یک مطالعه به 36 شرکت کننده دارای اضافه وزن یا عصاره هیبیسکوس یا دارونما داد. پس از 12 هفته، عصاره هیبیسکوس وزن بدن، چربی بدن، شاخص توده بدن و نسبت باسن به کمر را کاهش داد (منبع معتبر 10).

یک مطالعه حیوانی یافته‌های مشابهی داشت و گزارش داد که دادن عصاره هیبیسکوس به موش‌های چاق به مدت 60 روز منجر به کاهش وزن بدن می‌شود (منبع مورد اعتماد 13).

تحقیقات کنونی محدود به مطالعات با استفاده از دوزهای متمرکز عصاره هیبیسکوس است. مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه چای هیبیسکوس ممکن است بر کاهش وزن در انسان تأثیر بگذارد، مورد نیاز است.

خلاصه
چند مطالعه انسانی و حیوانی مصرف عصاره هیبیسکوس را با کاهش وزن و چربی بدن مرتبط دانسته اند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

6. حاوی ترکیباتی است که ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند
هیبیسکوس سرشار از پلی فنول است، این ترکیبات دارای خواص ضد سرطانی قوی هستند (منبع معتبر 14).

مطالعات لوله آزمایش نتایج قابل توجهی در مورد تأثیر بالقوه عصاره هیبیسکوس بر سلول های سرطانی یافته است.

در یک مطالعه لوله آزمایشی، عصاره هیبیسکوس رشد سلولی را مختل کرد و تهاجمی سرطان سلول های دهان و پلاسما را کاهش داد (منبع معتبر 15).

مطالعه دیگری در لوله آزمایش گزارش داد که عصاره برگ هیبیسکوس از گسترش سلول های سرطانی پروستات انسانی جلوگیری می کند (منبع مورد اعتماد 16).

همچنین نشان داده شده است که عصاره هیبیسکوس سلول های سرطانی معده را تا 52 درصد در سایر مطالعات لوله آزمایش مهار می کند (17 منبع معتبر، 18 منبع معتبر).

به خاطر داشته باشید که اینها مطالعات لوله آزمایشی با استفاده از مقادیر بالای عصاره هیبیسکوس بودند. برای ارزیابی تأثیر چای هیبیسکوس بر سرطان، تحقیقات در انسان مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که عصاره هیبیسکوس رشد و گسترش سلول های سرطانی پلاسما، دهان، پروستات و معده را کاهش می دهد. مطالعات انسانی برای ارزیابی اثر چای هیبیسکوس مورد نیاز است.
7. می تواند به مبارزه با باکتری ها کمک کند
باکتری ها میکروارگانیسم های تک سلولی هستند که می توانند باعث عفونت های مختلفی شوند، از برونشیت گرفته تا ذات الریه و عفونت های مجاری ادراری.

علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی، برخی از مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که هیبیسکوس می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی کمک کند.

در واقع، یک مطالعه لوله آزمایشی نشان داد که عصاره هیبیسکوس از فعالیت باکتری E. coli که می‌تواند علائمی مانند گرفتگی عضلات، گاز و اسهال ایجاد کند، مهار می‌کند (منبع مورد اعتماد 19).

مطالعه دیگری در لوله آزمایش نشان داد که این عصاره با هشت سویه باکتری مبارزه می کند و به اندازه برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان عفونت های باکتریایی موثر است (منبع معتبر 20).

با این حال، هیچ مطالعه انسانی در مورد اثرات ضد باکتریایی چای هیبیسکوس بررسی نشده است، بنابراین هنوز مشخص نیست که چگونه این نتایج ممکن است برای انسان ترجمه شود.

خلاصه
مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که عصاره هیبیسکوس می تواند با گونه های خاصی از باکتری ها مبارزه کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه چای هیبیسکوس ممکن است بر عفونت های باکتریایی در انسان تأثیر بگذارد، مورد نیاز است.
8. خوش طعم و آسان برای درست کردن
جدا از فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، چای هیبیسکوس خوشمزه است و به راحتی در خانه تهیه می شود.

کافی است گل های خشک شده هیبیسکوس را به قوری اضافه کنید و روی آن ها آب جوش بریزید. بگذارید پنج دقیقه دم بکشد، سپس صاف کنید، در صورت تمایل آن را شیرین کنید و نوش جان کنید.

چای هیبیسکوس را می توان به صورت گرم یا سرد مصرف کرد و طعمی شبیه به کرن بری دارد.

به همین دلیل، اغلب آن را با عسل شیرین می کنند یا با فشار آب لیمو طعم دار می کنند تا ترشی آن را متعادل کند.

هیبیسکوس خشک را می توان در فروشگاه مواد غذایی بهداشتی محلی یا آنلاین خریداری کرد. چای هیبیسکوس در کیسه های از پیش ساخته شده نیز موجود است که به سادگی می توان آن را در آب داغ خیسانده، برداشت و از آن لذت برد.

چایی ترش برای لاغری

چای سبز و دارچین برای لاغری

دمنوش چربی سوز قوی

دمنوش لاغری برای مزاج بلغمی

خواص چای کوهی برای لاغری

بهترین دمنوش لاغری

دمنوش برای لاغری

دمنوش لاغری بیز

خواص گل محمدی برای لاغری

دمنوش لاغری خانگی سریع

دمنوش زیره سبز برای لاغری

دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی

خواص به لیمو برای لاغری

دمنوش زیره برای لاغری

خواص گل گاوزبان برای لاغری

زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری

خواص کاکوتی در لاغری

دمنوشهای لاغری

چای بابونه و لاغری

قهوه لاغري دكتر بيز

طرز تهیه دمنوش لاغری شکم

دمنوش لاغری طب سنتی

چه دمنوشی برای لاغری خوبه

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

دمنوش دارچین برای لاغری

محصولات لاغری دکتر بیز

دمنوش دکتر بیز

دمنوش لاغری شکم و پهلو

خواص مریم گلی برای لاغری

دمنوش زنجبیل برای لاغری

پک لاغری دکتر بیز

چای نیوشا برای لاغری

دمنوش لاغری برای مادران شیرده

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

خواص دمنوش بابونه برای لاغری

دمنوش شوید برای لاغری

انواع دمنوش لاغری

چای سبز و زیره برای لاغری

زمان مصرف دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری

دمنوش چربی سوز

کاکوتی و لاغری

دمنوش های چربی سوز

خواص چای بابونه برای لاغری

طرز تهیه دمنوش چای سبز برای لاغری

بهترین دمنوش برای چربی سوزی شکم

برای لاغری چه دمنوشی بخوریم

طرز تهیه چای سبز برای لاغری

دمنوش بادرنجبویه برای لاغری

بهترین دمنوش برای چربی سوزی

  انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 39

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما